ייעוץ ארגוני למנהלים

יעוץ ארגוני למנהלים – הכרחי?

כל ארגון ועסק צריכים להתנהל בצורה מסודרת בכדי לממש את היעדים והמטרות שלהם. לצורך שמירה על הסדר והארגון צריך להיעזר ביועץ מקצועי היודע את התחום. ייעוץ ארגוני למנהלים הינו תהליך שבו מלווה יועץ ארגוני את הארגון, במטרה להתגבר על המכשולים העומדים בפני העסק, למען הגשמת היעדים אליהם חותר בית העסק להגיע.

לפני הכל יש להגדיר מהן המטרות של העסק. כחלק מהגדרת המטרות יש לתת תשומת לב ליעד אליו רוצים להגיע בסופו של תהליך. המטרה צריכה להיות לנגד עיניו של היועץ כל העת. היעדים חייבים להיות ברורים ומדויקים, מגובים במספרים וכן נצרכת הגדרה של תקופת זמן ידועה מראש. הגדרה ברורה של הדברים תאפשר עבודה יעילה יותר ותוצאות טובות יותר.

מודל ארגוני, סדר עובדים

מודל ארגוניים לפי הגדרה ברורה

קיימים מספר מודלים של מבנים ארגוניים, אנו נמנה כמה מהם. בכל המודלים עליהם נרחיב העומד בראש הוא המנכ"ל כמובן. מבנה מוטה איזור: מתחת למנכ"ל הארגון קיימת חלוקה איזורית, לדוגמא: מנהל איזור ירושלים ומנהל איזור תל אביב. תחת כל מנהל איזור יש חלוקה של מנהלים לפי תחומים, לדוגמא:

  • מנהל תחום משקאות ומנהל תחום מאפים.
  • מבנה מוטה מוצר: מתחת למנכ"ל קיימת חלוקה של מנהלים לפי תחומים, ותחת כל מנהל תחום יש מנהל לכל איזור.
  • מבנה מטריציוני: תחת המנכ"ל יש מנהלי איזור. ובמקביל קיימים מנהלי תחום ללא קשר לאיזור. אין נקודה משיקה ביניהם.

נוכל ללמוד מכך שקיימים מודלים ארגוניים מגוונים, ואדם שאינו בקיא ואינו יודע את הניואנסים השונים ואת רזי המקצוע לא יוכל לספק את המענה הדרוש עבור הצורך של העסק. ייעוץ ארגוני למנהלים יוכל לסייע למנהל הארגון להבין איזה מבנה מתאים לו לעסק וכיצד ניתן לבנות אותו בצורה היעילה ביותר.

כל שירות ייעוץ ארגוני למנהלי חברות ועסקים

ייעוץ ארגוני למנהלים לזיהוי כשלים

כאשר מנתחים את הארגון חשוב לדעת מהן החולשות שלו. יש לזהות את הכשלים בחברה כדי לדעת מה בדיוק צריך לתקן. מה מונע מבית העסק להתקדם ולהגיע ליעדיו? איך נצליח לגשר על הפערים ואף לצמצם אותם בכדי להגיע למצב אופטימלי של בית עסק שעובד בצורה תקינה ומרוויח בצורה המקסימלית שלו. בכל חברה יש נקודות חלשות שמאטות את קצב ההתקדמות שלה ואף לעתים פוגעות בה. אדם המספק שירות של ייעוץ ארגוני למנהלים יודע לזהות את המקומות החלשים, ועליהם לעבוד.

בשלב זה נפגש היועץ עם אנשי מפתח המסייעים לו ללמוד את הנהלים הקיימים ואת הנתונים המספריים של החברה. היועץ צריך להכיר את הפעילות של העסק על בוריה, איך הוא יעשה את זה? באמצעות סקרים, תצפיות, ראיונות וכדומה. כבר בשלב הזה יכול היועץ להציע שינויים שלדעתו עשויים לשפר את מצב החברה, ההחלטה כמובן נתונה לשיקול בעלי ומנהלי החברה. יועץ טוב הינו בעל ידע בתחומים שונים שכן הוא נצרך לייעץ במגוון נושאים. עוד בנושא ייעוץ עסקי.

חברת פיתוח ארגוני, סדר וניהול,

יישום והטמעה ומידע נוסף

שלב זה מדבר על הטמעת הכלים המקצועיים של חברת הייעוץ על צרכי הארגון בכדי לשפר את הנקודות החלשות ולהגיע ליעדים שנקבעו. וכיצד זה נעשה הלכה למעשה? יש קשת רחבה של כלים מקצועיים, לדוגמא: סדנאות מקצועיות לארגון, העברת הדרכות למנהלי החברה, ימין, הרצאות וכדומה. באמצעות כלים אלו נוצרת העצמה של כל הנוגעים בדבר- מנהלי החברה וצוות העובדים וכמובן כפועל יוצא- העצמה של הארגון עצמו. עוד בנושא פיתוח ארגוני.

לסיכום, לעתים נדמה שניתן לבצע את כל התהליך בצורה עצמאית ללא עזרה של גורם חיצוני, אולם לא כך הדבר. כאשר מסתכלים על הדברים מבפנים הראייה היא לא אובייקטיבית כלל, היות והיא נגועה באינטרסים שונים, ומתוך כך היא מוטה. כאשר מגיע יועץ חיצוני מבחוץ, הוא מצליח לזהות דברים שמבפנים לא היו מגלים לעולם. היועץ החיצוני מגיע טאבולה ראסה ללא ידע מוקדם על החברה ולכן יכול לשפוט את ההתנהלות בצורה האובייקטיבית ביותר. שנאמר "דברים שרואים משם לא רואים מכאן". כאשר אתם זקוקים לשירותי ייעוץ ארגוני למנהלים, יש לבחור חברה בעלת וותק וניסיון בתחום, חברה שעבדה עם לקוחות דומים והביאה לתוצאות טובות.

עוד מאמרים מעניינים באותו הנושא

נשמח לשוחח
שתפו:
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
פיתוח לזכיינות, רשת עסקים זכיינים
פיתוח לזכיינות

פיתוח לזכיינות אינו דבר מה של מה בכך, ובכדי לעשות זאת בצורה הנכונה, עליכם להכיר מספר כללים ליצירת רשת זכיינות מצליחה. בקרו במדריך המלא אודות פיתוח לזכיינות.

תהליך פיתוח ארגוני, ניהול וסדר
תהליך פיתוח ארגוני

המדריך השלם בנושא תהליך פיתוח עסקי הכולל את הצעדים הראשונים בתהליך זה, וגם איך למצות ככל הניתן את הפוטנציאל העסקי וייעול העבודה בארגון.

ליווי ארגוני ולחיצת ידיים
ליווי ארגוני

אם הגעתם להבנה כי העסק או הארגון זקוקים לסדר מחדש, ליווי ארגוני יספק עבורכם בדיוק את המטרה. בקרו בממר המלא על יתרונות ליווי ארגוני, והסיבות לבחור ביועץ טוב.

כתיבת משוב, הקלדת פידבק
משוב מזכיינים

משוב מזכיינים כמנוע צמיחה לרשת מעלה את סוגיית התקשורת בין הזכיינים לרשת ולהיפך. מסביר איך הרשת יכולה לשפר את מדדי שביעות הרצון והרווחיות לה ולזכייניה.