פיתוח עסקי

רוצה להשיג יותר מהעסק שלך? רוצה להתרחב בארץ ובחו"ל? פיתוח עסקי מאפשר לממש את הפוטנציאל ולסייע לך להגיע לתוצאות הרצויות.. אנו מתמחים בפיתוח עסקי בארץ ובחו"ל ויודעים להתאים את מודל ההתרחבות הנכון לעסק שלך.

פיתוח עסקי 

מאפשר לך לממש את הפוטנציאל העסקי שלך ולהרחיב את הפעילויות והשירותים שלך.
ניתן לפתח את העסק במגוון דרכים ואפשרויות, לכן, נדרש קודם כל להבין מה חשוב לך להשיג מהעסק שלך. על
בסיס החלטה זו, לקבוע את אסטרטגית הפיתוח העסקי שלך.

איך עושים פיתוח עסקי?

העסק צומח וגדל וברור לך שאפשר לייצר ממנו עוד. אך לא ברור לך כיצד כדאי לפתח את העסק שלך?

אופציות לפיתוח עסקי

ישנם מגוון דרכים של פיתוח עסקי אך ניתן לומר כי אלו אופציות ההתפתחות העיקריות כאסטרטגיה לפיתוח עסקי:

  • הגדלת פעילות בשירותים ומוצרים קיימים.
  • פיתוח מוצרים או שירותים חדשים.
  • הרחבת העסק לפעילויות נוספות ותחומים משיקים.
  • יצירת שירותים לקהלי יעד חדשים.
  • כניסה לשווקים חדשים שעוד לא נכנסת אליהם.
  • פיתוח העסק לרשת.
  • הפיכת העסק לרשת מזכה ולפתח מודל זכיינות

יש לך עסק מצליח אך לא ברור אם כדאי לשכפל אותו או להגדילו

נתקלנו בעסקים רבים מצליחים וטובים שהחליטו להתרחב. וכחלק מהגדילה, הרחיבו את השירותים שלהם, נכנסו לשווקים חדשים ואף התרחבו למספר סניפים. אך כמה שנים לתוך הגדילה הזו, הם הבינו! הבינו שהגדילה היתה לא נכונה. הפיתוח הוביל לפגיעה בעסק המצליח שהיה להם ועתה גם חלקת האלוהים הזו כבר לא בשיאה. לכן, רגע לפני שמרחיבים את העסק, כדאי לעצור ולחשוב.

מה תדרוש ממני אסטרטגית הפיתוח העסקי מבחינה תפעולית ומבחינה פיננסית.

יש לי את היכולות והרצון לבצע את השינויים הנדרשים.
הרווחיות הצפויה לי בהרחבה הזו שווה את המאמץ שיידרש כדי לפתח את העסק.
יש לי את אורך הרוח למקרה שהתוכנית שתכננתי לא תצא לפועל או שיהיו עיכובים בדרך.
אני יכול לדאוג שהעסק המניב שלי היום לא יפגע מהמהלך. 
זה נכון בשלב שלי היום לבצע את פיתוח עסקי.

יש לי את הפניות, המשאבים והיכולת לקדם את העסק שלי לצעד הבא.
יכול להיות שבשלב הזה, לחלק מהשאלות יש לך תשובה ולחלק לא. ניתן בתהליך ייעוץ עסקי קצר להבין איזו אסטרטגיה של פיתוח עסקי מתאימה לך ומה נכון לעסק שלך והאם בכלל שווה לפתח אותו בשלב זה.

הכי חשוב:

חשוב מאד כשמפתחים את העסק להבין את כל התרחישים האפשריים ולהכין תכנית מסודרת. תכנית  שתיקח בחשבון את השינויים הצפויים ותיתן מענה מדויק כדי שהעסק באמת יניב לך הרבה יותר אחרי הפיתוח ויהיה יעיל ואפקטיבי.

איך ניתן לדעת מהי הדרך העדיפה שלך לפיתוח העסקי?

דבר ראשון שחשוב הוא להבין מה החוזקות של העסק שלך. אילו קהלי יעד כיום רוכשים ממך מוצרים או שירותים ואילו לקוחות הצלחת לשמר לאורך זמן בעסק. האם קהל היעד שפנית אליו עד היום, הוא קהל יעד הנכון והטוב לך להמשך הדרך.  הגעת ל"תקרת זכוכית" שממנה אי אפשר להניב יותר מאותו קהל? או שאותו קהל אוהב את השירותים/ מוצרים של העסק שלך ורוצה עוד וכרגע אין לך עוד לתת.

שאלות אלו, יסייעו לך להבין האם כדאי למקד את הפיתוח העסקי בקהלי היעד הקיימים או ששווה לחשוב על קהלי יעד נוספים.  קהלים חדשים שיכולים להניב לך רווחים נוספים ולהגדיל לך את העוגה והרווחיות מהעסק שלך.
הרי , עד כה העסק שלך מניב ורווחי משמע שהוא ייצר לך הכנסה קבועה ויציבה שאפשר להסתמך עליה אבל לא מספיק. יש להבין מה הסיבה לכך?

קהל יעד שגוי

עד היום, הלקוחות שפנית אליהם, היו פחות מדויקים לך או כאלו שמוכנים לשלם פחות ממה שדרשת. לכן, צריך לחשוב מחדש על אילו קהלי יעד כן מתאימים לשירותים והמוצרים שלך. לייצר את הדרך להגיע אליהם ולייצר לך את הרווחים הרצויים.

תמחור

כשחישבת את המקסימום כסף שניתן להשיג בעסק כפי שהוא היום, האם אפשר להגיע לרווחיות רצויה?

לא מעט לקוחות שבאים אלינו, אנו רואים שהתמחור שלהם לא קשור בכלל ליעדים העסקיים. לקוחות שגובים 500 ₪ לשעה, יש להם זמן ל5 לקוחות ביום ורוצים להרוויח מעל 100 אלף ₪. המקסימום שיצליחו להגיע (ב100% תפוסה) זה ל55 אלף ₪. משמע, התמחור אינו ריאלי וצריך להבין האם ניתן לשנות אותו. אולי לשנות את סוג השירות כך שנוכל לקבוע מחיר גבוה יותר או מדויק יותר כדי להגיע ליעדים שלך.

קהלי יעד נוספים

עד כה פנית לקהל יעד מסוים וברור לך שישנם קהלי יעד נוספים שיכולים ליהנות מהמוצרים או השירותים שלך.

צריך לפלח את קהלי היעד הנוספים, להבין מה בדיוק הם מחפשים. אילו מסרים שיווקים נכונים לייצר להם ואיך כדאי לשווק להם (פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, גוגל, שיווק ישיר, דרך שיתופי פעולה וכד')

לייצר שירותים משלימים או נוספים

עד כה התמחת בתחומים מצומצמים והבנת שיש לך מה לתרום בתחומים נוספים. אז זו ההזדמנות לחשוב אילו שירותים משלימים העסק שלך יכול להציע. צריך להבין מה המודל העסקי שנכון לפתח את השירותים האלו. יכול להיות, שנכון לך לייצר שיתוף פעולה עם איש מקצוע בשירות נלווה.  יכול להיות שנכון לך, לפתח ליין חדש של מוצרים שיאפשרו לך להגיע לקהל יעד רחב יותר או נוסף.

התרחבות בארץ או בחו"ל

יכול להיות שהשירותים והמוצרים שהעסק מספק היום, זה בדיוק מה שהוא צריך להמשיך לספק. פשוט נדרש להרחיב אותו בארץ ובחו"ל. ניתן לבחון, האם העסק שלך יניב לך רווחים דומים או גבוהים יותר גם בפיתוח שלו לערים נוספות בארץ או לחו"ל. שחשוב

מה כולל תהליך של פיתוח עסקי?

1. שלב ראשון – בחינת היתכנות

הבנת המצב הקיים והבנת מהן האופציות להתרחבות העסקית. האם בכלל כדאי לפתח את העסק ובשלב זה, ניתן לדעת האם כדאי בכלל להשקיע משאבים בפיתוח העסקי. במידה והתשובה היא חיובית, עוברים לשלב הבא. שלב בניית המודל העסקי.

2. שלב שני – בניית המודל העסקי

מהן אופציות ההתפתחות הרצויות ואיך להשיג אותן. הפיתוח העסקי יאפשר לך להבין מהי התכנית הרצויה לך לפיתוח. הוספת שירותים/מוצרים, פתיחת סניפים נוספים, הוספת עובדים, וכד'.
לכל חלק בתכנית, יקבע מה זה ידרוש ממך מבחינה כספית. זה יאפשר לך להבין איך הדרך הכי נכונה לקדם את העסק.

3. שלב שלישי – ליווי בפיתוח העסקי

אחרי שנקבע מהן האופציות הרצויות להתפתחות ונקבע יעדים עסקיים מדויקים לתהליך פיתוח עסקי, אנו מלווים כל שלב בדרך. יד ביד, נבנה את התהליכים הנדרשים, נכשיר אותך ונלמד אותך מה שנדרש כדי שתוכל לקדם את העסק שלך בכיוון הרצוי.

היתרונות של פיתוח עסקי

  • להרוויח יותר מהעסק שלך

ישנם עסקים רבים שהם עסקים טובים. הם מייצרים רווחים לא רעים אך הם לא ממשים את הפוטנציאל שלהם. תהליך פיתוח עסקי, יאפשר לך לממש את הפוטנציאל של העסק שלך ולהניב ממנו הרבה יותר.

  • לייעל את העשייה

כחלק מפיתוח העסקי נבנה מנגנוני עבודה שיאפשרו לך לייעל את העבודה. לחסוך בעלויות ולייצר תהליך שירות/ רכישת מוצר טוב יותר ללקוחותיך. כתוצאה מכך, גם נחסוך לך זמן וכסף וגם בכל שירות או מוצר תרוויח הרבה יותר ממה שהרווחת עד כה.

  • מעסק שתלוי בך לעסק מניב-

להפוך מעסק שתלוי כולו בך, לעסק שמאפשר לך להניב רווחים גם כשתפקידך הוא ניהול בלבד.

  • לפרוץ תקרת זכוכית

עד כה תמיד הצלחת להגיע עד מחזורים מסוימים. אנחנו נעזור לך להבין שאין תקרת זכוכית. ניתן בפיתוח העסקי להגיע רחוק, אם רק החלטת שזה הזמן להשקיע ולהרחיב את העסק שלך.

  • להפיץ את הייחודיות והחוזקות שלך

אנו מאמינים שכל עסק יש לו ייחודיות שתורמת לקהילה ועוזרת לחברה. כך שכשמפתחים את העסק שלך, בעצם מספקים ערך רב ללקוחותיך. בכך אנו דואגים שקהילה והסביבה תקבל הרבה יותר.

איך בוחרים יועץ עסקי?

טיפים לבחירת יועץ עסקי המתאים לעסק שלך

איך בוחרים יועץ עסקי?

ייעוץ עסקי הוא תחום מאוד רחב ויש היום המון יועצים. לעיתים, קשה לבחור את היועץ הנכון והמתאים ביותר עבורכם. צירפנו כאן מספר טיפים שיעזרו לכם לבחור את היועץ העסקי המתאים ביותר לכם:

תוכן אקורדיון

יש מגוון רחב מאד של יועצים עסקיים. כל אחד מגיע עם רקע וניסיון שונים. חלק מהיועצים רואי חשבון או כלכלנים ומכאן שלרוב חוזקם הוא בצד הפיננסי. חלק מהיועצים מגיעים מעולם השיווק ובאופן טבעי ישימו דגש על השיווק. חלק מגיעים מעולם העסקים, עם הכשרה ספציפית או ניסיון ספציפי לתחום מסוים. ויש עוד מגוון רחב של יועצים ברמות הכשרה שונות. אנחנו יודעים שיועץ עסקי התואם לאופי הפרויקט והלקוח, מדד קריטי בהצלחת הליווי העסקי. לכן, אנו שמים דגש רב בהתאמת היועץ העסקי בעל הניסיון והידע הכי מתאים לאופי העסק, הפרויקט ואתגריו.

ככה מבטיחים את הצלחת הייעוץ העסקי והתקדמות העסק שלך.

תוכן אקורדיון

חשוב לבחון אילו עסקים ליווה היועץ. האם ליווה עסקים מתחום מסוים? האם הוא יודע להתאים את עצמו לתחום הפעילות של העסק שלך? יש עסקים שמעדיפים כי ילווה אותם יועץ שמומחה באותו תחום פעילות. יש כאלו שחשוב להם יועץ עסקי שיוכל לייצר להם חשיבה מחוץ לקופסה. אצלנו, כחלק מהליך התאמת היועץ, אנו עורכים פגישה ראשונה ללא עלות בבית העסק של הלקוח או במשרדנו. מטרת הפגישה להכיר אתכם, את העסק ולהתאים את היועץ שידע לספק ייעוץ עסקי בצורה הכי נכונה בעבורכם. צוות היועצים העסקיים שלנו מיומן ובעל כישורים וידע שונים האחד מהשני. ככה אפשר לתת מענה רחב ואיכותי לכלל לקוחות המשרד ולייצר ראייה מקצועית רחבה ככל האפשר על כל לקוח ולקוח.

תוכן אקורדיון

תהליך הייעוץ העסקי הוא תהליך ממושך ולא זבנג וגמרנו. לכן, חשוב מאד החיבור האישי. החיבור האישי ותחושת האמון ביועץ העסקי היא קריטית להצלחת הליווי העסקי. 

שאלות ותשובות נוספות:

תוכן אקורדיון

קיים בשוק מגוון גדול של יועצים עם תחומי התמחות, ידע וניסיון שונים. אופי השירות אצלנו שונה מרוב משרדי הייעוץ עסקי  האחרים. אצלנו השירות נותן מענה לכלל תחומי הפעילות העסקית – אסטרטגיה, כספים, פיתוח עסקי, שיווק ופיתוח ארגוני. בנוסף, אצלנו השירות נעשה אצלך בעסק. בנוסף, אנו מלווים את לקוחותינו בכל שלבי הפיתוח העסקי ונמצאים שם – בעסק שלהם –  בכל דילמה או הזדמנות שנקרית להם בדרך. 

תהליך העבודה איתנו משתנה מלקוח ללקוח ובהתאם לצרכי ואתגרי העסק. עם זאת, יש כמה קווים מנחים הדומים ברוב תהליכי הליווי.  בתחילת התהליך יהיה לנו חשוב להבין את אופי הפעילות העסקית הקיימת, האתגרים, היעדים והמטרות. בשלב הבא אנו נייצר חיבור בין הרצונות שלך, המצב הנוכחי של העסק והידע שיש ברשותנו, ונייצר את ה"תכנית העסקית".משם, שלב אחרי שלב מתקדמים בהשגת המטרות כפי שהוצבו. 

תוכן אקורדיון

תכנית עסקית כוללת את כלל המרכיבים הנחוצים לעמידה במטרות והיעדים. במסגרת התכנית העסקית, ננתח את המתחרים, נבנה את האסטרטגיה, נתמחר את המוצרים, נבנה מערך כוח אדם מתאים, נבנה מערך שיווק וניגע בכל אחד מהדברים שמשפיעים או עלולים להשפיע על הפעילות העסקית העתידית. לאחר סיום התכנית, ברוב המקרים לקוחותינו רוצים שנלווה אותם  להשגת המטרות כפי שהוגדרו בתכנית העסקית שלב אחרי שלב. 

קביעת תמחור ובניית עץ מוצר
בחינה, פילוח והגדרת קהלי יעד
שיפור תזרים מזומנים ורווחיות
שיפור והטמעת תהליכי מכירה
בניית תכניות שיווק ופרסום
סיוע במשא ומתן מול ספקים
סיוע בניהול שיתופי פעולה
בניית מנגנוני מעקב ובקרה
גיוס הלוואות ממגוון קרנות
פיתוח כישורים ניהוליים
בחינה, התאמה וקביעת מצבת עובדים
סיוע במיון, גיוס והכשרת עובדים
יצירת מנגנוני תפעול אפקטיבים
בניית חווית שירות ומכירה ללקוח
סיוע בגיוס והגדלת שימור לקוחות
סיוע בקבלת החלטות בחברה

שלושת השלבים שלנו בהצלחת ייעוץ עסקי

אבחון מצב קיים

בשלב הראשון נבין באיזה מצב העסק נמצא היום, מה השירותים שהעסק מציע, מה התמחור, מי קהל היעד של העסק ומה הפוטנציאל העסקי. נאתר את האתגרים של העסק ונבין מה הם דרכי הפעולה לטיפול בהם.

קביעת מטרות ובניית תכנית עסקית

בהתאם למצב המצוי והמצב הרצוי נקבע ביחד את היעדים והמטרות ונבנה תכנית עסקית מפורטת בה נדע מה צריך לעשות בכל היבט של העסק. ממש תוכנית פעולה עם משימות ויעדים ברי השגה כדי שנוכל לפעול בקלות ובמהירות להשגת המטרות.

ליווי בהשגת היעדים

אנחנו לא אומרים לך מה לעשות אלא עוזרים לך לעשות! מלווים אותך לאורך כל תהליך הפיתוח העסקי. נספק מענה בכל היבטי העסק, נכשיר את העובדים והמנהלים, נסייע בתהליכי משא ומתן מול ספקים, קולגות ושתפים, ניהול השיווק וכל מה שידרש, כדי להבטיח רק דבר אחד- השגת היעדים.

נשמח להכיר אותך

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

ניהול זמן עסק

ניהול זמן איכותי

ניהול זמן איכותי – זו לא רק סיסמה מציג דרך לניהול זמן איכותי אשר תעשה סדר בבלגן ותצליח לפנות זמן ותעזור לנהל נכון יותר את משימות העסק

קרא עוד »