פיתוח ארגוני בתל אביב
שירותי פיתוח ארגוני בתל אביב או בכל אזור אחר, כוללת בתוכה מספר מאפיינים חשובים ביותר לצורך התרחבות וצמיחה עסקית. כאן במאמר נדבר עליהם..!
תוכנית הדרכה אפקטיבית היא תוכנית שעוזרת לכם לשכפל עובדים מצוינים
ארגונים רבים משקיעים אנרגיה וכסף רב בתוכניות הדרכה לא אפקטיביות ומיותרות. יותר מדי פעמים ראינו תוכניות הדרכה ארוכות, מתישות, שגוזלות זמן וכסף יקר לארגון. תוכנית הדרכה אפקטיבית היא תוכנית ממוקדת ומשמעותית שדואגת לכך שהעובד יבין את ה"אבנים הגדולות" בתפקיד שלו לצד הבנת הנואנסים הקטנים שהופכים עובד טוב למצוין. המומחיות שלנו היא לזהות את הנקודות הקריטיות בהדרכה ולהפוך אותה ממתישה ומיותרת לתוכנית הדרכה אפקטיבית שחוסכת זמן למידה ומייצרת למידה משמעותית שאינן תלויה בהכרח בחונך שנצמיד לעובד.
האמת שהדבר החשוב ביותר בכל שלב בדרך הוא לראות מנגד ענינו את העובד, את הצרכים שלו ואת צרכי הארגון ולדעת לשלב בחוכמה בין המשאבים שעומדים לרשותנו, המצב הקיים והמצב הרצוי. כשאנחנו נשכיל למצות את הפוטנציאל הארגוני, נוכל לבנות תוכניות הדרכה קצרות, אפקטיביות שיובילו להצלחה של העובדים והארגון יחדיו ללא מאמץ עילאי והוצאות מטורפות של כסף.
איך עושים ניתוח צרכים נכון?
ניתוח צרכים מיטבי הוא ניתוח שמתייחס ל3 אספקטים חשובים בתוך הארגון:
משולש הזה מאפשר לנו לייצר תוכנית הדרכה משמעותית שמתייחסת לכל האספקטים החשובים ולייצר הדרכה ממוקדת שתתייחס אך ורק לנושאים שקריטי לעבוד עליהם.
איך יודעים אם בנינו תוכנית הדרכה משמעותית וטובה?
ישנם יועצים ארגוניים ומפתחי תוכניות הדרכה שלא מאמינים בהערכת הדרכה אך בפועל בלי הערכת הדרכה לא ניתן להבין האם ההדרכה שבנינו היא משמעותית וטובה לארגון. הדרכה היא אבן בניין קריטי וחשוב כדי להשיג את המטרות הארגוניות אך ישנם ארגונים רבים שצובעים תקציבים להדרכה אך מעולם לא בחנו האם ההדרכות שיש בארגון, אכן מקדמות את מטרות הארגון.
כלל ראשון וחשוב ביותר האם ההדרכה מתאימה לצרכים בשטח? – אם העובדים אומרים אחד לשני.. "תשכחו מה שלמדו אתכם בהדרכה.. אנחנו נראה לכם מה חשוב" – משמע שבזבזתם הרבה כסף ומשאבים על הדרכה לא אפקטיבית. המטרה שהדרכה תספק כלים משמעותיים וקריטיים לביצוע התפקיד ואם היא לא תורמת לכך, היא לא צריכה להיות קיימת. ללכת בנעלי העובד ולהבין מה הופך עובד למצוין תאפשר לנו להבין במה צריך להתמקד כדי לייצר זאת.
כלל שני – רלוונטיות לעובד – אם העובדים מבואסים ללכת להדרכה ומרגישים שזה "בזבוז זמן" – משמע שאתם לא מדייקים מי קהל היעד להדרכות שלכם. יש נטייה לארגונים שאם כבר קבענו הדרכה לנושא מסוים, למה שלא כולם כבר ילכו? כבר התקציב יצא.. אך בפועל, הדרכות משמעותיות הן הדרכות שהן מדויקות לצרכים מאד ספציפיים. לשלוח מישהו להדרכה שלא רלוונטי לו זה בזבוז כפול. גם בזמן של העובד וגם במשאבים והכסף שהארגון מוציא. לכן, חשוב לבחון אילו עובדים יוצאים הכי מרוצים מכל הדרכה ולדייק את מאפייני העובדים שצריכים ללכת לכל סוג הדרכה בארגון.
כלל שלישי – משמעותית לעובד- המפתח להצלחה של למידה היא שהיא "מפילה אסימונים" לעובדים. כבר מזמן אנחנו יודעים שהדרכות פורמליות ומשמימות יכולות להיות מאד חשובות אך ברגע שהעובד פסיבי ולא לומד "על בשרו", הוא לא באמת לומד. תוסיפו לזה שכיום אנחנו כולנו עם הפרעות קשב וריכוז, הדרכה שיכולה להיות סופר חשובה, הופכת להיות הדרכה שאף אחד לא לומד ממנה כלום. אז יש מתכון לכל הדרכה ונדרש לבנות את ההדרכה כך שהעובד יגלה בעצמו, ילמד ויבין לעומק את הנדבכים בנושא הרלוונטי וכך גם כשהוא יתקל במשהו שהוא קצת שונה, הוא כבר ידע להתאים את עצמו למצב.
שירותי פיתוח ארגוני בתל אביב או בכל אזור אחר, כוללת בתוכה מספר מאפיינים חשובים ביותר לצורך התרחבות וצמיחה עסקית. כאן במאמר נדבר עליהם..!
העיר חיפה הינה מגוונת באוכלוסייתה, ולכן כדי להצליח עם עסק עליכם להכיר את ארבעת הגורמים המרכזיים שכל עסק תלוי בהם. קראו עוד בנושא פיתוח ארגוני בחיפה.
יעוץ ארגוני בחיפה העיר חיפה לקחה בשנים האחרונות כמה צעדים קדימה מבחינת קידום עסקים ואזורי מסחר. העיר מתפתחת בקצב מסחרר והרבה מאוד חברות וארגונים בוחרים
חברתנו מספקת שירותי ייעוץ לעסקים, ארגונים וחברות זה למעלה מ-10 שנים. צרו קשר ונשמח להכיר ולמצוא את הפתרון המתאים ביותר עבורכם.