סדנת פיתוח למנהלים

בוודאי לא פעם התחבטתם בשאלה האם כדאי להיות שכיר או עצמאי, לרוב יחשבו השכירים "כמה כיף להיות עצמאי, אף אחד לא יושב לי על הראש, אין מי שיגיד לי מה לעשות ומתי, אני המחליט הבלעדי", אבל הרבה לא יחשבו על הצד השני של המטבע. להיות עצמאי זה אומר שאתה היחיד שעושה הכל, אתה צריך להבין בכל התחומים, לדעת היטב מה מטרות העסק ולחתור אליהן לבד. להיות עצמאי זה הרבה מאוד אחריות, ואם אתה לא תעשה את הכל, היחיד שניזוק מיזה הוא אתה עצמך.

בעלי עסק עצמאיים נדרשים להיות טובים בכל הקטגוריות שבעסק שלהם, הם צריכים להכיר את כל המחלקות על בוריין ולמלא את התפקיד של כל אחת ואחת מהן. הניהול הוא אצלם והם צריכים לעשות הכל לבד, מוטלת על כתפיהם אחריות רבה ועומס, האם זה הגיוני שמנהל אחד יבצע הכל ויקדם את מטרותיו העסקיות לבד?
המציאות ממש לא חייבת להיראות כך. מנהלים ובעלי עסק צריכים שיהיו להם כלים ומיומנויות רלוונטיות על מנת שיצליחו לקדם את העסק לעבר השגת היעדים והמטרות שלו.

קורס, סדנא, שיעור

באילו קשיים נפגש מנהל עסק במהלך יום העבודה?

חברות רבות מציעות פתרונות שונים ומגוונים וביניהם – סדנת פיתוח למנהלים, שמטרתה להקנות כלים ומיומנויות למנהלי החברה ובכך לסייע בהגדלת המכירות והרווחים של העסק. חלק גדול ומשמעותי בהצלחת הארגון או החברה תלוי במנהל שלו. ההתנהגות וכושר המנהיגות שלו משפיעים ישירות על הצוות שעובד תחתיו ועל הביצועים שלו.

מנהל נדרש להתמודד עם סיטואציות מורכבות מאוד במהלך היומיום, לדוגמא: הצורך להתמודד עם אנשים וטיפוסים שונים ותפקידים שונים בו זמנית. המפגשים האלה גורמים למנהל לפתח כישרון הישרדותי, הנעת עובדים, טכניקות והרגלים המסייעים לעבור אותם. אם דיברנו על אנשים, זה המקום להזכיר שחלק מהותי מתפקיד המנהל הוא להוביל צוותים מגובשים ונחושים וזאת בכדי להשיג את המטרות המשותפות.

מנהיגות, מרצה, הרצאה, הסבר

סדנת פיתוח למנהלים הכולל בניית מנהיגות

מנהל צריך להיות מנהיג, אחד שמקשיבים לו והולכים אחריו, אליו מפנים את הבעיות בהם נתקלים אנשי הצוות. סדנת פיתוח למנהלים יש בכוחה לספק יכולת הנעה שלא מתוקף סמכות, יכולת הטמעת תרבות של שיתוף בידע, שיטות ותהליכים ועוד. לא כל איש צוות יודע לעבוד בשיתוף פעולה, מנהל טוב יודע לגרום לצוות שלו לעבוד יחד. סדנת פיתוח למנהלים יכולה לתרום למנהל למיומנויות בתחום זה. עוד בנושא מנהיגות ומה שביניהם.

סדנת פיתוח למנהלים מספקת למנהל תובנות חדשות באשר להתמודדות עם לחצים, עם הסביבה וכדומה, ובנוסף לכך עשויה לעזור לו במבנה האישיותי: מה מוביל אותי כמנהל? מה מאפיין אותי? מהן היכולות האישיות שלי? מהן התגובות שלי בסיטואציות מסוימות? איך אני יכול כמנהל להגיב בצורה אחרת יעילה יותר? ועוד. יש לקחת בחשבון שלא כל אדם יכול להיות מנהל, לא בכל אחד מצויים הכישורים הנצרכים למנהל. ארגון טוב ומקצועי צריך לדעת לבחור מנהל מתאים ע"י מיון, אך כישורים אינם מספיקים, תמיד קיים הצורך לשפר ולחדד ולמקצע את המיומנויות. לדוגמא, גם מנהל מוצלח היודע לנהל את זמנו בצורה טובה ועומד במשימותיו צריך לשאוף לשיפור. סדנת פיתוח למנהלים עשויה לענות בדיוק על הצרכים האלה.

הנושאים המרכזיים הנלמדים בסדנאות אלו

  • ניהול שינויים ארגוניים: הנושא הראשון הנלמד בעת סדנת פיתוח למנהלים הוא הנושא שמנהל טוב צריך לדעת להוביל את הצוות שלו בצורה טובה גם כאשר קיימים שינויים ארגוניים, לצוות לא תמיד קל לקבל שינויים כאלה, ובוודאי שכשהשינויים מורכבים קשה יותר לקבל אותם ולהמשיך לעבוד בצורה יעילה. קראו גם בנושא פיתוח ארגוני.
  • מדידת יעדים: כדי להגיע למטרה הנכספת יש צורך לכבוש יעדים בדרך. יעדים אלו צריכים להיות מדידים ומנוהלים כמובן ע"י המנהל.
  • שיתוף פעולה: שיתופי פעולה עם יחידות הארגון השונות, שבין היתר מדברים על התקשורת בין עובדי החברה של המחלקות השונות.
  • משוב לצוות: האם אתה כמנהל נותן משוב לעובד שלך? כל כמה זמן? מספיק פעמים?

לסיכום, מנהלים עומדים בפני אתגרים לא פשוטים ומתמודדים עם סיטואציות מורכבות. לעתים זה רק נדמה שהחיים של עצמאיים פשוטים ונוחים יותר כאשר אינם כבולים להחלטות של הבוס, אולם לא כך הדבר, ונראה שהם צריכים להכיר היטב את כל התחומים בהם נוגע בית העסק שלהם. ההנחה היא שבן אדם אחד אינו יכול לעשות הכל ולכן ישנן חברות מקצועיות אשר יודעות לזהות את הבעיות הספציפיות בארגון, ואותן לשפר. באמצעות עבודה נכונה יוכל העסק להתקדם קדימה. חברות אלו מציעות סדנת פיתוח למנהלים שתוכל לסייע למנהל לארגן בצורה נכונה את העסק שלו ובעיקר להוריד ממנו הרבה מאוד עומס כדי שיוכל לנהל בצורה היעילה ביותר את הארגון ולהגיע למטרות אותן הציב.

קראו גם את המאמרים הבאים

נשמח לשוחח
שתפו:
תוכן עניינים
מאמרים אחרונים שעלו לאתר
ייעוץ ארגוני בנתניה
ייעוץ ארגוני בנתניה

האחריות הכרוכה בניהול של עסק היא גדולה מאוד, ויש משמעות לכל חתיכה בפאזל, מהבעלים, ועד לאחרון העובדים הזוטרים. אין ספק כי יש ניהול עובדים ורמות

הנעת עובדים לעבודה יעילה, עבודה באווירה טובה
הנעת עובדים

כדי שחברה או ארגון ינהולו בצורה נכונה, עליכם לבצע הנעת עובדים באמצעות הבנת המניעים של העובדים המשתנים בין עסק לעסק. קראו הכל בנושא הנעת עובדים, והתייעלו.

פיתוח רשת בזכיינות, הצלחה עסקית
פיתוח רשת בזכיינות

פתיחת רשת בזכיינות דורש תכנון נכון ומחשבה יצירתית, ע"מ להימנע מטעויות ובכדי למנף את הרשת להצלחה. קראו הכל בנושא פיתוח רשתות לזכיינות, וגלו מה צריך לדעת.

פיתוח לזכיינות, רשת עסקים זכיינים
פיתוח לזכיינות

פיתוח לזכיינות אינו דבר מה של מה בכך, ובכדי לעשות זאת בצורה הנכונה, עליכם להכיר מספר כללים ליצירת רשת זכיינות מצליחה. בקרו במדריך המלא אודות פיתוח לזכיינות.

לקוחה לא מרוצה, לקוחה כועסת בטלפון
טיפול בלקוחות לא מרוצים

טיפול בלקוחות לא מרוצים הינו מאמר אשר מעלה את סוגיית אבחון הלקוח הלא מרוצה ונותן כלים איך להתמודד ולהפוך אותו לשגריר טוב של העסק שלכם